صفحات

چهارشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۰

وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو دانشجوی زندانی بازداشت شد


 وحید لعلی پور که روز یک‌شنبه از سوی پلیس امنیت احضار شده بود، امروز پس از مراجعه به پلیس امنیت گیشا، با یک دستگاه ون به دادسرای مستقر در زندان اوین و سپس بند ۳۵۰ اوین برای گذراندن دوره‌ی یک ساله‌ی حبسش که البته ۳ ماه از آن را پیش از این در بازداشت موقت گذرانده بود، منتقل شد.



وحید لعلی‌پور از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به دو سال زندان تعزیری محکوم شده بود. این رای در دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی (تعلیق به مدت چهار سال) تبدیل شد.
وحید لعلی پور و مهدیه گلرو، در یازدهم آذر ماه ۸۸ در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزلشان، بازداشت شدند که وحید لعلی پور در اسفند همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.
مهدیه گلرو که دانشجوى محروم از تحصیل دانشکده‌ى اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایى است، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، تجمع و تبانى به قصد بر هم زدن امنیت ملى» و نیز صدور بیانیه به مناسبت روز دانشجو از داخل زندان، در مجموع به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده است. وی اوایل مرداد ماه بعد از ۲۰ ماه زندان برای چند روز به مرخصی آمده بود.
وحید لعلی‌پور، مترجم زبان انگلیسی است و فعالیت سیاسی نداشته است. وی با وجود نداشتن سابقه سیاسی، به سبب پیگیری مجدانه پرونده همسرش، به زندان محکوم شد و حکمش به اجرا درآمد.
منبع : کلمه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر