صفحات

شنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۰

بیانیه جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا در محکومیت قتل بانو هاله سحابی




فریـاد از این همـه بـیـداد









دیروز در مراسم خاکسپاری زنده یاد مهندس عزت الله سحابی فرزند شادروان دکتر یدالله سحابی، مبارز میهندوست ملی- مصدقی که در طول عمر خود همواره در پیکار با استبداد بود و برای آبادانی و آزادی ایران هرگز آرام نگرفت، تنها فرزند او بانو هاله سحابی، شیرزنی که همانند پدرش در میان "مادران صلح" و دیگر بخشهای جنبش آزادی - و دموکراسی خواهی ملت ایران شرکت داشت و برای دیدن پدر بیمارش از زندان رژیم "مرخصی" گرفته بود، زیر مشت و لگدهای دیوصفتان مزدور جمهوری اسلامی جان باخت و همراه پدر شد.

این فاجعه آشکارا نشان میدهد که رژیم جمهوری اسلامی و در راسش علی خامنه ای و اوباش حامی او در چه موقعیت متزلزلی قرار گرفته اند که حتی از خاکسپاری رادمردی مبارز، ملی و مذهبی می ترسند، خاکسپاری شخصیتی که بر گردن تک تک حکام کنونی حق بزرگی داشت. این رویداد جانگداز نمونه و نمادی از جور و ستمیست که در وجوه گسترده ای سالهاست بر ملت ایران میرود و از قرار معلوم تا فروپاشی این دستگاه جهنمی ادامه خواهد داشت.

خانواده سحابی که سه نسل مبارز میهندوست و آزادیخواه به تاریخ جنبش های آزادیخواهی ایران عرضه کرده است مایه افتخار و سربلندی همه ایرانیان آزادی خواه میباشد. تا چنین ایرانیانی همواره در صحنه سیاسی پدیدار می شوند، ایران هرگز نخواهد مرد.
جبهه ملی ایران - اروپا و آمریکا این ضایعه بزگ را به همه آزادگان ملت ایران، به بانو زهرا سحابی، به همسر خانم هاله سحابی و دیگر بازماندگان خانواده محترم سحابی و همه یاران دور و نزدیک این خانواده تسلیت میگوید. این دو بزرگوار رفتند ولی ما بدرستی میدانیم که یادشان زنده و راهشان پر رهرو خواهد ماند. روانشان شاد باد.
پاینده ایران


جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا

یازدهم خرداد ١٣٩٠



چهارشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۰

هاله سحابی بدست ماموران سرکوبگر امنیتی به شهادت رسید

هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش در اثر ضرب و شتم عوامل امنیتی جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

به گزارش جرس، هاله سحابی صبح امروز در صف جلو تشییع کنندگان پیکر مهندس سحابی به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و لباس شخصی اعتراض کرده،  مورد حمله آنان قرارمی گیرد.

گزارش منابع موثق جرس از تهران و لواسان حاکی است،  ماموران مانع طی مسیر برای تشییع پیکر مهندس سحابی شده اند. هاله سحابی که دسته گلی بدست داشته و جلوی همه حرکت می کرده با ممانعت ماموران مواجه می شود. ولی او می گوید باید از همین مسیر تشییع جنازه صورت گیرد. با مقاومت او ماموران با وارد آوردن ضربات لگد و ... به شدت او را مضروب می کنند .او بیهوش می افتد و دکتر پیمان او را به بیمارستان منتقل می کند.  اما متاسفانه معالجات بی حاصل مانده، دختر ارشد مهندس سحابی به شهادت می رسد.

هاله سحابی، ۵۴ ساله، قرآن پژوه، همکار مطبوعاتی نشریه چشم انداز ایران و از فعالان حقوق زنان در ایران بود. وی عضو «مادران صلح» ایران بود و در جریان حوادث پس از انتخابات، در روز تحلیف احمدی نژاد مقابل مجلس شورا، بازداشت و روانه زندان شد. سحابی پس از بازداشت موقت، در شعبه 26 دادگاه انقلاب محاکمه و به دو سال حبس محکوم گردید. وی تا دو هفته پیش که با وی اجازه مرخضی داده شد، در زندان اوین محبوس بود.

سه‌شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۰

عزت الله سحابی از مخالفان حکومت ایران درگذشت

عزت الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی و از چهره های معروف منتقد حکومت در دوران قبل و بعد از انقلاب ایران، در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
آقای سحابی پس از حدود یک ماه کما، در ساعت ۲ و ۱۰ دقیقه سه شنبه ۱۰ خرداد (۳۱ مه) و در بیمارستان مدرس تهران از دنیا رفت.
رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی، روز نهم اردیبهشت به علت سکته مغزی به آی سی یو منتقل شد و از آن زمان به بعد در حالت کما قرار داشت.
آقای سحابی در فروردین ماه ۱۳۸۹، در نامه سرگشاده ای ضمن انتقاد شدید از نحوه رفتار با زندانیان زن و مرد در دوره بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، از خدا خواست که یا اوضاع کشور را دگرگون کند و یا "مرگ او را برساند".
وی در این نامه تاکید کرد: "تحمل حوادث و دردهایی که در این نه ماهه بر این سرزمین و فرزندانش رفته، برای من در این سنین آخر عمر بسی سخت و ناگوار است"
منبع : بی بی سی