صفحات

شنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۹۰

بیانیه جبهه ملی ایران آمریکا و اروپا درباره لزوم اتحاد دراپوزیسیون


بيش از سی دو سال از انقلابی ميگذرد که چندين هزار قربانی گرفته و ميليونها ايرانی را فقير، معتاد و آواره کرده است. سالهاست ايرانيانی که دغدغه ميهن در دل دارند بصورت فردی، گروهی و سازمانی برای رهايی ايران تلاش کرده و از خود می پرسند که چرا احزاب و تشکل های آزاديخواه، دمکرات و ميهندوست تاکنون نتوانسته اند با حفظ عقايد و نظرات ويژه خود درباره ايران فردا، گرد يک کارپايه و منشور جمع آيند و در مبارزه ای همسو و همگام رژيمی را که بيشتر ايرانيان بارها انزجار و تنفر خود را از آن به نمايش گزارده اند، به چالش کشيده و به جايگزين کردن رژيمی ملی و دمکراتيک، به مردم کمک نمايند. براستی که پس از گذشت سالها اپوزيسيون باوجود بحثهای فراوان، اعلام و تدقيق مواضع، مذاکرات و رايزنی های بسيار، توان سازما ندهی مبارزه ای يکپارچه و موثر نداشته و نتيجه چشمگير و ارزشمندی بدست نياورده است! انرژی فراوانی صرف شده ولی هنوز هم تباهی فزاينده در درون ادامه دارد و بی اعتمادی، تشتت، پراکندگی و آوارگی در برون. 

هم اکنون تحريم هايی جانکاه و جنگی خانماسوز شيرازه کشور را تهديد ميکند، جنگی که اگر پيشگيری نشود در پيامدش جنگ داخلی، آشوب و تجزيه، کيان کشور را نابود خواهد کرد. با توجه به اوضاع بسيار وخيم و خطرناک کنونی، نياز به تشکلی نسبتا همه گير بيشتر احساس می شود و خوشبختانه چنديست که نشستهايی با هدف ايجاد يک تشکل بزرگ برگزار می شوند و اين کوششها کماکان ادامه دارد. 

ايرانيان آزاده و ميهندوست، 
جبهه ملی ايران همانند سازمانی که از جريانهای سياسی گوناگون تشکل يافته و همواره تعامل بين آنها را آزموده است از همگراييهای نوين اپوزيسيون قويا پشتيبانی ميکند و اميدوارست که بزودی در يک جو سياسی سالم و خيرخواهانه از اين کوششها اتحادی پرتوان ومصمم در خدمت برکناری رژيمی که "ترمزش بريده" و به "آخر خط" رسيده، برون آيد. 

جبهه ملی ايران توافق بر اصول زير را که بخشهايی از منشور جبهه ملی، مصوب ۱۳۸۲ تهران است، برای همکاری و همياری تمام سازمان ها و همه شخصيتهايی که به ايرانی آباد و ايرانيانی آزاد و سربلند مهر می ورزند و بها می دهند، پيشنهاد ميکند و آنان را به فعاليتهای هماهنگ و هدفمند فرا ميخواند: 

۱- حفظ يکپارچگی، وحدت ملی و کثرت قومی و فرهنگی ايران و پاسداری از مرزهای بين المللی کنونی کشور با ياری همه آحاد ملت ايران، جدا از وابستگی های قومی و مذهبی آنان. 
۲- نفی بی قيد و شرط هرگونه مداخله نظامی هر کشوری در امور داخلی کشور بهر عنوان. 
۳- پايبندی به حقوق شهروندی، به حاکميت رای ملت در انتخاباتی آزاد، به استقلال کشور و به مفاد بيانيه جهانی حقوق بشر و ميثاقهای آن. 
۴- دولت ايران آينده بايد دولتی غيرمتمرکز و عرفی باشد. اين مهم تنها در صورت تمرکززدايی از سيستم اداری کشور و جدايی نهاد دين از دولت و حکومت ممکن ميگردد. 
۵- استقرار عدالت اجتماعی و ارتقاء سطح رفاه عمومی بر اساس توسعه موزون اقتصادی و توزيع عادلانه ثروت و درآمد ملی. 
۶- اتخاذ سياست خارجی مستقل ايرانی بر پايه حفظ منافع و مصالح ملی و ايجاد روابط سالم با احترام متقابل با همه ملت ها و کشورها، بويژه کشورهای همسايه. 

جبهه ملی ايران سازمانيست جمهوری خواه که با پيروی از راه مصدق خود را عضوی با حقوق برابر با ديگر اعضای اپوزيسيون ميداند و برای رهايی و بازسازی ايران، همدلی و همکاری با تمام جريانهای سياسی دمکرات را ضروری می شمارد. جبهه ملی ايران در راه ايجاد اپوزيسيونی توانا، پيکارگر و نقش آفرين برای نجات ميهن دربند از هر کوششی فروگذار نخواهد کرد. 
پاينده ايران 

جبهه ملی ايران - اروپا و آمريکا 
چهارشنبه سيزدهم بهمن ١٣٩٠ 
يکم فوريه ٢٠١٢