صفحات

چهارشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۸۹

زندگی شهلا جاهد به پایان راه رسید

شهلا جاهد، متهم به قتل همسر فوتباليست سابق ايران، بامداد چهارشنبه در زندان اوين اعدام شد.عبدالصمد خرمشاهی وکيل شهلا جاهد . اجرای حکم اعدام موکل خود را تاييد کرد.


پرونده شهلا که به دلیل وجود ابهامات بسیار و عدم رفع ایرادات 14 صفحه ای وکلای پرونده بر حکم صادره، هرچند در دستگاه قضایی بسته می شود اما به خیل پرونده هایی می پیوندند که در افکار عمومی همچنان باز می مانند.




شهلا جاهد، متهم به قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است که برمبنای اعترافات اش در اداره آگاهی به اعدام محکوم شد، هرچند که خانم جاهد در دادگاه، اعترافات خود را پس گرفته و اعلام کرد اگر او را به اداره آگاهی بازگردانند قتل 200 نفر دیگر را نیز بر عهده میگرد، اما قاضی پرونده بر مبنای اختیاراتی که قانون با عنوان "علم قاضی" به او میدهد خانم جاهد را قاتل لاله سحرخیزان تشخیص داده و حکم به اعدام او داد.


این در حالی است که سازمان عفو بين الملل روز سه شنبه خواستار توقف اين حکم اعدام شده بود
آقای خرمشاهی افزود: شهلا در لحظات آخر با التماس و گريه از خانواده لاله سحرخيزان می‌خواست که از قصاص او گذشت کند.




وی گفت: شهلا در لحظه اجرای مجازات فقط دعا می‌خواند.

یکشنبه، آذر ۰۷، ۱۳۸۹

گزارشی از برگزاری جلسه ماهانه اعضای جبهه ملی ایران در قبرس

جلسه این ماه اعضای جبهه ملی ایران در قبرس روز شنبه 2010 / 11 / 27 با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد . بدلیل عدم حضور آقای مرادی در جلسه امروز آقای نادر تقی زاده مسئولیت جلسه را بر عهده گرفت . جلسه با خوش آمد گویی به یکی از مهمانان تازه وارد و همچنین مرور دستور جلسه این ماه توسط آقای تقی زاده آغاز شد . ارائه مجدد چارت سازمانی توسط خانم اشعاری جهت برنامه ریزی و پیشرفت هر چه بهتر کارکرد گروه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و پی گیری ادامه روند کار به ماه آینده موکول شد . پیشنهادات و توضیحات آقای تقی زاده در مورد کمیته فرهنگی و همچنین معرفی کتاب ماه و ارائه توضیحاتی پیرامون آن در زمینه نحوه دستیابی و طی مسیر از دیکتاتوری به دمکراسی . بدلیل نزدیک شدن به سالگرد 16 آذر. نحوه برگزاری وبزرگداشت این روز مورد بحث وبررسی قرار گرفت در ادامه آقایان طیب نژاد . سلطانی و اینانلو مطالب و دست نوشته های خود را برای حاضرین قرائت کردند . همچنین توضیحاتی در زمینه مبحث مقاله و مقاله نویسی از جانب آقای تقی زاده ارائه شد


بحث و بررسی رویدادهای روز ایران و بررسی مسائل درون سازمانی پایان بخش جلسه امروز بود .



با سپاس دبیرخانه جبهه ملی ایران ( قبرس )