صفحات

دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

دیدار سخنگو و اعضای جبهه ملی ایران با خانواده محمد اولیایی فرد و نرگس محمدی

روز شنبه دکتر داود باوند سخنگوی جبهه ملی ایران به اتفاق کوروش زعیم ،عیسی خان حاتمی، پیمان عارف، گیتی پورفاضل و سمیرا جمشیدی ،اعضای شورای مرکزی و سازمانهای دانش آموختگان ،حقوقدانان و مهندسین جبهه ملی ایران با حضور در منزل محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع حقوق بشر و عضو سازمان حقوقدانان جبهه ملی ایران که در حال حاضر بیش از ۳ ماه است که در زندان اوین زندانی بوده ،دوران محکومیت ۱ ساله خود تحت عنوان "تبلیغ علیه نظام" را سپری میکند ،به دبدار و دلجویی از خانواده این مدافع سرشناس زندانیان سیاسی پرداختند.




 در این دیدار اعضای جبهه ملی به پرسش از وضعیت اولیایی فرد پرداخته و همسر وی در پاسخ به محدودیتهای شدید ارتباطی و بویژه تلفن ۳ دقیقه ای بند ۳۵۰ برای زندانیان سیاسی پرداخته ،ضمن اسفناک خواندن شرایط بهداشتی این بند مخروبه به گرمای شدید این بند که ناشی از واقع شدن بند سیاسی ۳۵۰ در زیرزمین است اشاره کرد.



همچنین وی اذعان داشت که متاسفانه در این ۳ ماهه تنها ۱ بار موفق به دیدار حضوری همسرش گردیده و ملاقاتهای حضوری تنها با اجازه دادستان تهران امکانپذیر میباشد. مسعود اولیایی فرد برادر و وکیل محمد اولیایی فرد نیز با تاکید بر اینکه برادرش رای صادره و نحوه ابلاغ رای را غیر قانونی میداند ،از دلایل برادرش برای اجتناب از پذیرش ابلاغ رای به خود و وکلایش به صورت متداول در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب سخن گفت.



گیتی پورفاضل دیگر عضو جبهه ملی که خود در مقام وکیل دادگستری وکالت بسیاری از فعالین سیاسی زندانی را در دادگاه انقلاب بر عهده دارد نیز به انتقاد از رای صادره در مورد اولیایی فرد پرداخته کانون وکلای دادگستری را به دفاع از اعضای خود فراخواند. وی همچنن با تشریح عملکرد شعبه ۲۶ دادگاه انقلابدر قبال وکلاء رفتار قاضی پیرعباسی و بویژه رئیس دفتر شعبه با وکلاء و از جمله اولیایی فرد را نامناسب و توام با سوء تفاهم دانست.پیمان عارف روزنامه نگار و فعال دانشجویی عضو جبهه ملی نیز که خود

به تازگی از زندان آزاد شده و اولیایی فرد از وکلای وی محسوب میگردد نیز ضمن ستایش از فعالیتهای وی در راستای صیانت از حقوق سیاسی-مدنی افراد مراتب تاثر عمیق خود را از زندانی شدن اولیایی فرد بیان داشت.



مهندس کوروش زعیم و عیسی خان حاتمی نیز به نمایندگی از جبهه ملی ایران حمایت کامل این قدیمی ترین تشکل سیاسی دموکراسی خواه در ایران را از عضو زندانی خود بیان داشتند. در پایان دکتر داود باوند، پارسا فرزند خردسال اولیایی فرد را مورد تفقد عمیق خویش قرار داده آزادی هر چه سریعتر وی را از مقامات قضایی خواستار شد.



در ادامه دیدارهای روز شنبه جبهه ملی ،ایشان به بیمارستان ایرانمهر قلهک جایی که نرگس محمدی در آنجا بستری است رفته به عیادت از این فعال حقوق بشر و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر پرداختند. نرگس محمدی در این دیدار ضمن تشکر از حضور اعضای جبهه ملی و با توضیح در مورد بیماری وشرایط جسمانی خود گفت: من که چریک نبودم. من که حتی یک مبارز سیاسی نبودم که مطلبی برای پنهان کردن داشته باشم. من تنها یک فعال حقوق بشر و یک مادر نگران برای کودکان خردسالم هستم. چرا در این کشور باید با یک فعال حقوق بشر اینچنین برخورد شود؟ تقی رحمانی همسر نرگس محمدی نیز که خود از فعالین سرشناش ملی-مذهبی است مراتب قدردانی خود را از حضور دکتر باوند و جمع همراه ابراز داشت.



در پایان دیدارهای روز شنبه اعضای جبهه ملی با حضور در مطب دکتر علی ناظری دندانپزشک خیر و خوشنام ملی که خبر بازداشت وی به تازگی منتشر گردیده است ، با همسر او دیدار و گفتگو نموده ،آزادی هر چه سریعتر این فعال مدنی و دبیر تشکل مردمنهاد جامعه سبز مدنی را خواستار شدند.